Занимливости

Куманово ли е, Авганистан ли е …брука за локална власт

kumanovski_putista_gifcentar-mk-28-1024x768

Изреволтиран од тој дека добар дел од кумановски новинари по професију, на кои работна етика ги налага да известуев конструктивно (свака част на искључаци, пошто, има ги), вртив главу на страну за некои од проблеми кои најдиректно ги засегав Кумановци и идев на прес конференцие сс однапред договорени прашања, дрзна се, сс мое никакво новинарско искуство, да пишу што ми смета у Куманово. Онакој, искрено, и без влакна на език пошто не сам на ничиј платан списак.

Знаете, една од први работе што ги приметуете неколко секунде пред да слетите у базу Баграм у Авганистан су огроман број на ископани дупке, много блиско наредени една до другу. И по годину две пројдени тамо, не дозна кој и зашто ги е направија. Дали су од Руско време или су тазе, искрено, не знам. Претпостављам дека су направени како некој вид заштита на базу од напади од возила у движење, затој што често знаесва на пикапче да закачив минобацачи и да не гаѓав у движење.

Зашто е овој битно за нашу причу, сигурно се запрашасте?

Па, изгледа и Куманово е заштитено од такви минобацачки напади. Нема шансе некој да не’ нападне, без да изгуби главу по Кумановски КРАТЕРИ. Да. Кратери ке викамо, затој што да ги ословиш како дупке, е навредљиво за сами улице, и е комплимент за тија што треба да дадев амин за поправљање на улице. Шофер сам веќ 10 године, активно возу, не сам некој кој ке пројде годишно 5.000 километра, па стање на путишта и да не му е до ТОЛКО битно…

1

Битно е. Битно е за свите. Јутре можда ке треба некога итно да однесеш до Брза Помош. Шансе су поголеми ти да га утепаш по пут. Затој што, некои делови од пут изгледав како да су извадени од Париз – Дакар. И што е најжално, на сви ни смета, а никој не презима ништо за тој. Ко у онј виц:
– Зашто никој не пљачка банке по Куманово?
– Не може да избега од кумановски кратери по пут…

Не сам знаја дека у задњо време права енигма за наши сообраќајни инжињери биднало асфалтирање на улицу на исто ниво сс шахте за водовод и канали за атмосферску воду. Еве, појдете по било коју Кумановску улицу и видете куде има шахта на исто ниво сс улицу. Разбирам да има мала разлика, али на слике подоле ке видите 10 сантиметра пониско ниво на канал од улицу. Довољна дупка да оставиш тркала, ако не знаеш дека гу има дупка.
У Бедиње има канал од едн до друг крај на улицу, и сваку годину, гастербајтери кои не га знаев дека е туја, остављав некој тотем на место, како спиритуалан доказ за тој куде за малко ке су изгубиле главу. Кој гуму оставија, кој амортизер, кој бандаж. А, нема нигде знак дека има канал на сред пут. У сред Куманово асфалт се дигнаја довољно да ако идеш нешто побрзо, можеш да осетиш Г силе у стомак. Пред Мицета има кратер довољно длибок кој кд е пун сс воду, можев мали деца да се бањав.

2

Може да појдете у било кој дел на Куманово, и нема да скрцате од кратери. Индустриска, Черкезе, Рајкова Куќа, особено куде салони, Којнаре. Тија што су малце поамбициозни некој дн да возив Париз-Дакар, ене ги, можев да вежбав по пут кој води накуде Речицу.
Единствени 2 улице што су колко толко су саглам су Октомвриска и Треќа Македонска. Тамо па, редовно семафори не работив.
Кд улазате у Куманово од Скопје преко автопут, прво нешто што ке ве пречека пред да се укључите на 3-ќу Македонску е кратер на средину на улицу.

3

Знаете кд е најалармантна ситуација? Кд врне. Како јучера, како днска. Поголем дел од улице су покриени сс воду, и нема теорија да знаете колко е кратер голем, свек док не ви пропадне цело тркало. А тга е више касно, штета е направена. Синоќа на Бајрам Шабани искриви бандаж на авто затој што возејки сс 20 на саат, удри у кратер, пун сс воду, кој не сам ни знаја дека е туја.

4

Работа што стварно иритира е кд иду да регистрирам авто, сваку годину ме терав да плату дали 2 дали 3000 денара у зависност од јачину на авто. Или според кубикажу беше? Нема да ви дадев да регистрирате авто ако не ги платите овија давачке.  Да не зборимо дека овој е још една глупост. Демек Голф 5-ка сс 200 коња вози по различан пут од истога голфа сс 90 коња. Да се вратимо на нашу причу. Значи, ја сваку годину плаќам НАДОМЕСТ ЗА ПАТИШТА у износ од минимум 2200 денара. На име Буџет на Република Македонија. Што се прави сс тија паре на свите ни е јасно.

5

Пошто циљ на сваку колумну е конструктивно да даде критику за тој што е добро или не чини, и да предложи решење на дадену ситуацију, наш предлог е, наместо да ги уплаќамо паре на име Буџет на Републику Македонију, нека се направи за сваку општину посебна сметка, која ке биде наменска на коју ке идев средства кои ги уплаќамо при регистрацију на авта, и единствено ке може да се влечев паре за поправку на путишта у туј општину, а не да се финансирав партие и да се градив други градови, споменици и што ти ја знам какви други будалаштине. Пошто, нели, логично е паре што Кумановци ги давав за путишта, да идев за поправку на Кумановску путну инфраструктуру.

На тј начин не може некој да ми тврди дека е блокирана сметка на Општину или држава не пушта паре. Паре ке има, затој што сви уплаќамо надомест за путишта, све ке остане на чисту вољу да се поправив улице. Жално е што док цивилизација се развива на највисоко можно ниво, ми не може да си ги решимо најосновни проблеми. Путна инфраструктура. На град кој има над 120.000 житела. Нешто за кое што плаќамо.

Автор: Истумбан Биоритам

ретро објава



Поврзани вести

Напишете коментар

Back to top button

Детектиран Блокатор

Ве молиме да го исклучите вашиот блокатор за реклами на вашиот пребарувач за овој сајт, со истото би дале поддршка за повеке вести.